Auto se dá použít lecjak, třeba jako módní doplněk anebo věc prestiže. Prostě když chcete ukázat, ŽE NA TO MÁTE,…
Auto se dá použít lecjak, třeba jako módní doplněk anebo věc prestiže. Prostě když chcete ukázat, ŽE NA TO MÁTE, přijeďte třeba jedním z těchto vozů. Okouzlíte úplně každého. Sledujte!
Nejdražší vydražené auto
K tomu, abyste vlastnili opravdu unikát, je potřeba mít malý počet vyrobených kusů, dokonale zdokumentovanou historii a originální stav nebo přepečlivou renovaci. Je fajn, pokud má takový vůz i nějaké úspěchy na závodech. Všechno to splňuje například Ferrari 250 GTO. Tento kousek byl vyroben pouze ve 28 exemplářích a jezdil i závody – v roce 1962 dojel druhý na Tour de France. V srpnu 2014 byl vydražen v Kalifornii.
Za kolik byste ho koupili teď, to nevíme, ale tehdy se vydražil za 904,1 milionu korun. Pokud počítáme s průměrným platem v Česku, šetřili byste na něj přes 3000 let! Což je, mezi námi, ještě delší doba, než uběhla od narození Krista. Wow…
Chcete stylové zavazadlo, které padne k vašemu vozu?
Jestli se ale chcete podílet na celém procesu výroby, zaskočte třeba do Rolls-Royce. Právě tuto automobilku oslovil v roce 2013 se svým nápadem jeden z jejích nejváženějších klientů a přál si vlastnit luxusní automobil, jakého na světě není: Rolls-Royce Sweptail. Jednou ze specialit, kterou si klient poručil, byla prosklená střecha – jeden z nejsložitějších a největších dílů použitých v autoprůmyslu vůbec. I vnitřek je luxus: kromě exotických dřev tu najdete i hodiny s titanovými ručičkami a k příslušenství také patří ručně šitá zavazadla a tašky, které pasují k celému setu.
Kolik byste na takovou lahůdku potřebovali? V přepočtu okolo 300 milionů. Je to o něco lepší než v předchozím příkladu, i tak byste ale na Sweptail potřebovali šetřit přes tisíc let.
„Misska“ mezi veterány
Máte-li v oblibě spíš veterány, pak vás tento Mercedes-Benz 680 S Torpedo Roadster z roku 1928 určitě nadchne. Na jedné z nejslavnějších přehlídek dostal cenu tzv. „Best in show“. Dokonce s výsledkem 100 bodů ze 100 možných – podle porotců je dokonalý svým vzhledem i stavem. Následující rok přidal ještě další vítězství na podobné soutěži.
V roce 2013 se toto auto vydražilo za necelých 190 milionů. Našetříte si na něj za 633 let.
S větrem o závod
Kromě toho, že hypersport od Ferrari LaFerrari umí „lítat“ rychlostí 350 km/h (což je rychleji než tropický hurikán nejvyššího stupně), je unikátní také tím, že pokud si ho chcete nechat vyrobit, musíte vlastnit aspoň pět jiných Ferrari. Teprve pak vás zapíšou na dlouhou čekací listinu. Jistý Filipínec si tedy musel jen k tomuto účelu pořídit jiné Ferrari.
Cena tohoto vozu je okolo 32,5 milionu korun, ale vzhledem k tomu, že je potřeba mít již pět vozů předtím, je cena vlastně o mnoho vyšší.
Česká limuzína
Pro unikátní kousky můžeme zalovit i v našich vodách. Jestli se chcete cítit jako papaláš ze třicátých let i dnes, máte jedinečnou šanci. Exemplář limuzíny Škoda 650 na prodej pochází z roku 1930 a mělo by se jednat o jeden z prvních kousků, z linky jich sjelo jen 58. Tento má najeto pouze 5 000 km.
Je k mání za 6,75 milionu. Možná že na něj i našetříte – budete k tomu potřebovat méně než 23 let.
A pro ty ostatní máme také „favorita“
To, co jezdí po českých silnicích, asi důvěrně znáte. Podle průzkumu jsou nejprodávanější značky u nás jasně dané a moc se to nemění. Vítězem této kategorie se stává – tramtadadá – Škoda. Konkrétně Fabia, Octavia a Yetti.
Máte doma také nějaký unikát, alespoň v podobě modelu autíček? K vlastnictví Ferrari vám nejspíš nedopomůžeme, ale k novému autu, které vám nebo vaší rodině poslouží pár let, klidně.