Rozhovory

Čeká nás ještě hodně práce, zní z marketingu po zahájení kampaně

avatarUrl

Zonky

21. 9. 2017

ArticlePictureDetail

Na začátku září přišla služba Zonky s novou kampaní. Jaké je její hlavní sdělení a kam dál bude Zonky směřovat? Nejen o…

Na začátku září přišla služba Zonky s novou kampaní. Jaké je její hlavní sdělení a kam dál bude Zonky směřovat? Nejen o tom jsme si povídali přímo s jejími tvůrci – marketingovým ředitelem Jakubem Strýčkem, brand manažerkou Pavlou Bartošíkovou a média manažerem Danielem Mayerem. Přečtěte si rozhovor a nakoukněte do zákulisí Zonky.

Text: Lukáš Zelený

Když někdo řekne Zonky, většina lidí si automaticky vybaví zebru. Teď však přicházíte s „novým“ Zonkym. Proč ta změna?

Strýček: Dosavadní kampaň pomohla vybudovat službu, kterou mají lidé rádi. Bez ohledu na to, zda ji vyzkoušeli, nebo ne. Víme, že Zonky a motto „Lidé půjčují lidem. Levněji a s klidem.“ zná dnes opravdu skoro každý. Nyní se však chceme zaměřit na dva nové, ale základní cíle.

Bartošíková: Televizní spoty mají širší veřejnosti představit praktické důvody, proč Zonky vyzkoušet. Že můžeme být levnější než klasická banka. Současně s tím na internetu, v tisku a na venkovních plochách odbouráváme obavy, pro které lidé službu dosud nevyzkoušeli.

Ředitelem marketingu Zonky je Jakub Strýček.

Jak jste se dostali k nápadu nového Zonkyho?

Strýček: Cítili jsme potřebu a chtěli jsme mít možnost, aby naše značka mohla vstupovat do přirozené reakce s okolním světem. Zároveň jsme nechtěli značce přiřadit pouze jednu tvář. Tímto směrem nechceme jít. Zonky totiž může být každý.

Mayer: Zonkymu od začátku propůjčuje hlas známý herec Kryštof Hádek. Na to navazujeme, jen jsme k tomu přidali osobnost přátelského a energického Zonkyho, který v sobě nese vše, co popisoval Kuba. Díky tomu máme nástroj, který bude i v dalších měsících pomáhat v marketingové komunikaci značky.

Bartošíková: I následující spoty budou probíhat v podobném duchu. Teď se poprvé objevili na obrazovkách dva spolubydlící. Zonky divákům může připomenout hlavního hrdinu z nezapomenutelného seriálu Alf. Zonky však není z vesmíru, ani nejí kočky. Je chytrý a chce svého spolubydlícího ušetřit nepříjemné cesty do banky.

Proč byl do role parťáka vybrán Saša Rašilov, který na sebe může na první pohled strhnout více pozornosti než hlavní postava?

Strýček: Vybírali jsme z několika herců, ale jsme rádi, že jsme se dohodli právě se Sašou Rašilovem. Hned však musím dodat, že naším cílem není z něho vybudovat tvář značky Zonky. V samotném spotu do této pozice ani není postaven. Jak jsem už říkal, Zonky může být každý. Proto v dalších fázích kampaně budou následovat další herci, se kterými se bude náš Zonky setkávat a kterým bude opět vysvětlovat výhody naší služby.

 

Brand manažerka Zonky Pavla Bartošíková.

Jak dlouho trvala realizace nového reklamního spotu a jaký byl její průběh?

Mayer: Na realizaci spotu jsme začali pracovat hned od chvíle, kdy jsme do Zonky přišli. Od poptání produkční agentury přes casting herce, výroby Zonkyho až po finální nasazení do TV vysílání nám celý proces zabral měsíc a půl. To považujeme za velký úspěch, obyčejně tento proces trvá déle.

Bartošíková: Měli jsme kliku, že všechno klaplo. Díky tomu se podařilo výrobu stihnout.

Kromě toho jste ve stejný čas spustili i zmiňovanou internetovou a outdoorovou kampaň, která nemá s tou televizní nic společného.

Strýček: V této části kampaně vysvětlují službu investoři i ti, kteří si přes Zonky půjčili. Zdůrazňujeme zde anonymitu, která je pro lidi velmi citlivé téma. Zonky zde funguje jako avatar, který sděluje osobní zkušenosti lidí, kteří mají se službou zkušenost. Cílem je prostřednictvím reálných lidí ukázat, že není důvod obávat se službu vyzkoušet.

Mayer: Ano, komunikaci jsme rozdělili do několika vrstev a rozmístili do různých mediatypů. A právě jedna z vrstev komunikuje anonymní prvek služby. Tento koncept rozpracovala a navrhla naše art directorka Casey Clarkson. Bylo fajn, že se do kampaně zapojili opravdu lidé, kteří si Zonky už vyzkoušeli.

Média manažer Zonky Daniel Mayer.

Kampaň běží teprve několik dní. Víte už přesto, jak působí na vaši cílovou skupinu

Strýček: Cílová skupina, která představuje nejpočetnější skupinu spotřebitelů a dala by se označit za „mainstream“, je zároveň nutná k tomu, aby jakákoliv služba na tom krásném malém českém trhu dokázala dosáhnout významnějšího postavení. Obecně vzato jsou tito lidé daleko méně počítačově gramotní, navíc jsou opravdu hodně konzervativní. Znamená to, že nás nečeká vůbec snadná cesta k cíli. Aby Zonky rostlo tak rychle, jak chceme, tak nás všechny čeká ještě hodně práce.

Můžete na závěr prozradit nějaké překvapení, které Zonky chystá?

Strýček: V listopadu plánujeme natáčet další TV spoty. Pro tuto část natáčení využijeme naše kolegy. Chceme je zapojit do samotného natáčení reklamy, která poběží v prosinci v televizi.

 

sdílet článek

Zpět na novinky

Sídlo

Air Bank a.s.
Evropská 2690/17
160 00 Praha 6 – Dejvice
IČO: 29045371

Korespondenční adresa

Air Bank a.s.
P. O. BOX 625
661 25 Brno 2
IČO: 29045371

Sledujte nás na sociálních sítích

Příklad půjčky

Když si na Zonky půjčíte 150 000 Kč s pevnou úrokovou sazbou 6,99 % ročně na 60 měsíců, budete mít pravidelné splátky 3 030 Kč a poslední splátku 2 968,38 Kč. Protože jednorázový poplatek jsou vždy 2 % z výše půjčky, zaplatíte v tomto případě 3 000 Kč. Ty se vám rozpočítají do prvních 3 splátek. Výsledná RPSN tak bude 8,11 % a celkem zaplatíte 181 738,38 Kč.
© 2024 Air Bank a.s., člen skupiny PPF, poskytovatel služby Zonky, je zapsaná u rejstříkového soudu v Praze — spisová značka B 16013