Ačkoliv se říká, že čas běží v 21. století stále rychleji, vracíme se ke starým osvědčeným věcem. Tak třeba k tržišti…
Ačkoliv se říká, že čas běží v 21. století stále rychleji, vracíme se ke starým osvědčeným věcem. Tak třeba k tržišti. Místu, kde lidé přímo „obchodují“ s dalšími lidmi. Na Zonky jde už o osvědčené místo, kde si jedni půjčují, zatímco druzí investují. Teď s tržištěm přichází do České republiky i Facebook.
Text: Lukáš Zelený
Marketplace, česky tržiště, je prodejní web, kde mohou uživatelé Facebooku prodávat a kupovat různé zboží. Takové weby v Česku už existují. Jde třeba o Aukro nebo Sbazar. Osvědčené místo, na kterém už prodali nebo koupili desetitisíce lidí.
Facebook se svým tržištěm už funguje v USA, Velké Británii, Austrálii, Mexiku, Chile a na Novém Zélandu. Nyní, včetně České republiky, přibyde dalších 17 zemí. Z našich sousedních států půjde o Rakousko a Německo. Tržiště v Česku bude fungovat v české jazykové verzi. Bude tak uživatelsky velmi jednoduché.
Kupující a prodávající mezi sebou budou moci komunikovat prostřednictvím messengeru. Kupující bude mít výhodu, že si bude moci prohlédnout profil uživatele, od kterého nakupuje. Uvidí jeho historii, co kdy prodal a do jakých prodejních skupin patří.
Tím se tržiště na Facebooku liší od toho, které znáte na Zonky. Zde lidé vystupují anonymně. Ostatní je vidí pouze pod jejich přezdívkou. Princip služby je však podobný. Lidé, kteří „něco“ potřebují, se obrací na lidi, kteří „něco“ navíc mají.