Rozhovory

Hry z dětství dospělí milují, říká Filip o teambuildingu

avatarUrl

Zonky

23. 8. 2017

ArticlePictureDetail

„Chceme zbořit stereotyp českého teambuildingu,“ říká důrazně hned na úvod Filip Navrátil o projektu Crazy Bubbles. Jde…

„Chceme zbořit stereotyp českého teambuildingu,“ říká důrazně hned na úvod Filip Navrátil o projektu Crazy Bubbles. Jde proti zaběhnutým věcem. Naše setkání probíhá v podobném duchu. Sedíme v jihlavském parku na lavičce a Filip přemítá, čeho za dva roky dosáhli. Je toho hodně. A věří, že bude ještě více.

Text: Lukáš Zelený

Filipe, co to vlastně je Crazy Bubbles?

Hra. Jde zábavné aktivity v originálních bublinách. Nejčastěji jej lidi znají ve formě fotbalu v bublinách, ale je to jen jedna ze 13 disciplín, které klienti mohou v bublinách zažít.

„Celkově se dá říct, že přinášíme aktivity, které tady nejsou moc rozšířené.“

Nechceme dělat něco, co tady je, ale něco, co tady není. V poslední době se však v České republice tenhle typ zábavy začíná šířit. My však už máme nějaké zkušenosti, díky kterým jsme napřed.

Jak jsi k nápadu vůbec přišel?

Není to pouze můj nápad. Na začátku jsme do toho šli s manželkou. Inspirací pro nás byly západní evropské země. Tam je to však čistě zábava pro lidi, která mnohdy není nikým organizovaná. My jsme to chtěli udělat formou teambuildingu a dalších forem eventů s FULL-SERVICE přístupem – tedy tak, abychom se o klienta dokázali postarat po všech stránkách od prvotní poptávky až po realizaci. Řekli jsme si, proč to nezkusit. Na jaře 2014 jsme do toho skočili po hlavě.

Filip s manželkou přišli s nápadem před třemi lety.

Jaké byly začátky podnikání?

Nebylo to snadné. Udělali jsme pár chyb, ale tohle všechno kolem nás pořád posouvalo. Hlavně jsme tomu věřili a naplňovalo nás to. Já v té době skončil v práci, kde jsem byl obchodník. Zde jsme měli nastavené nějaké firemní cíle, které se s těmi mými po několika letech vůbec neztotožňovaly. Chtěl jsem něco vlastního, kde se budu realizovat. Nakoupili jsme proto levné bubliny z Číny a rozjeli to. Teď víme, že to byla chyba a nikam to nevedlo. Vyhledali jsme potom jediného výrobce originálních bublin, který je z Evropy, má patřičné certifikáty a atesty, a stali jsme se exkluzivním partnerem pro Českou republiku. Svůj směr jsme chytli někdy v létě 2015. Manželka se stáhla víc do ústraní a nahradil ji jako event manager Honza Veselý. Postupně jsme začali nabírat další instruktory a teď tvoříme širší obchodní tým. Zaměřujeme se hlavně na kvalitu. Nejen ve vybavení, ale i v přístupu.

Čím konkrétně se lišíte?

V Česku už lidé mají nějakou zaběhlou představu, když se řekne teambuilding. My chceme tuhle představu trochu upravit. Děláme jak teambuildingy, tak velké eventy pro českou i zahraniční klientelu, ale stejně tak připravujeme originální rozlučky, oslavy a různé doprovodné programy. Jsme přátelští. Každému klientovi se snažíme dát něco ze sebe. Nedává mi smysl, aby si nás někdo objednal, my pro něj připravili super akci a tím to skončilo. Chceme spolupracovat na dlouhodobé bázi. Ať už jde o samotné Crazy Bubbles nebo o jiné aktivity.

Co kromě Crazy Bubbles můžete nabídnout?

Teď jsme přidali i aktivity spojené s Nerf pistolemi, ale Crazy Bubbles je náš základ, který je zároveň nejoblíbenější a začínáme jej s Nerf kombinovat do jednoho celku.

„V Crazy Bubbles jsme neusnuli a máme už 5 programových variant, což v kombinaci s 13 různými disciplínami a k tomu s Nerf programy vytváří takřka „neomezené“ možnosti.“

Už máme poměrně stálou klientelu a klienti vidí, že jsme trochu odlišní, že máme co nabídnout do budoucna. Oblíbené jsou taky rychlé a dynamické soutěže, které každý zná ze svého dětství jako třeba rybičky a rybáři, různé vyřazovačky apod.

„Často jsme i na dětských dnech, kde jsme schopni zabavit i ty nejmenší.“

Náš přístup ale není o tom, abychom měli stovky aktivit. Máme jich pár, ale snažíme se o dokonalost. Jde nám o zpětnou vazbu od klientů. Když jsou zcela spokojeni, můžeme se opět posunout o krok dál. Stejně tak je pro nás ale důležitá objektivní kritika, díky níž se můžeme neustále zlepšovat.

Crazy Bubbles zabaví dospělé i ty nejmenší.

Už jsi říkal, že teambulding se čím dál více rozšiřuje, jak velká ve skutečnosti konkurence je?

Konkurence je horizontální a vertikální. Horizontální je přímo kolem nás. Ty „firmy“ jsou stylem jako my na začátku. Používají nekvalitní a nebezpečné vybavení z Číny. Kopírují nás, což je pro nás zadostiučinění, ale zároveň víme, že právě kvalita je to, co lidé nejvíce ocení. Vertikální konkurence jsou všechny ostatní teambuildingové aktivity. Není to naše přímá konkurence. Z toho důvodu se spoustou z nich spolupracujeme.

Fotbal je přece jen venkovním sportem, jak Crazy Bubbles fungují, když je zima. Máte pauzu, kdy se chystáte na hlavní sezonu?

Ne. Naší výhodou je, že jsme schopni připravit akci jak venku, tak uvnitř.

„Všechny naše eventy můžeme dělat kdykoliv. Nejvíc teambuildingů je však na jaře a na podzim.“

Obce, pro které často chystáme třeba dětské dny, nás naopak kontaktují v létě. A jedním z našich cílů je právě zlomit sezónnost. Firemní večírky mohou být kdykoliv. A kdekoliv.

Zima nebo špatné počasí? Vůbec nevadí.

Na českém trhu už jste se usadili. Máte v plánu rozšířit své působení i do zahraničí?

Na Slovensku jsme měli už pár akcí v rámci veletrhu v Bratislavě. A chceme se více poohlédnout po Slovenku. Mezi Čechy a Slováky není jazyková bariéra, tak je to mnohem snazší, než se snažit oslovit klienty v dalších sousedních zemích. Ale je to běh na dlouhou trať. Víme, že marketing je naší slabinou. Proto se na něj chceme teď více zaměřit. Máme web, který nějak funguje, a lidé si nás skrz něj objednají. Zároveň se však snažíme o osobní přístup, kdy na festivalech ukážeme, co umíme. To zatím stačí, abychom měli pořád co dělat. Ale cítíme potřebu na tomhle zapracovat.

Celý projekt jste rozjeli sami, jak jste se pak dostali k Zonky?

Před půl rokem, když jsme byli po zimě trochu v útlumu, jsme přemýšleli, co dál. Potřebovali jsme nakoupit víc vybavení. Jak pro Crazy Bubbles, tak Nerf pistole. Chtěli jsme se rozvíjet, nestát na místě. Navíc se blížilo léto. Já jsem ten typ, který nesleduje televizi, a tak jsem na netu viděl nějakou reklamu. Pro banku jsme nezajímavý. Přestože máme nějakou historii, tak banka je korporátní a na takový start podnikání se dívá přes svoje tabulky. Zonky je v tomhle jednodušší. Navíc vše funguje v duchu, ve kterém se snažíme držet naši myšlenku. Půjčka je přátelská a není spojená s dalšími produkty, které by mi pořád někdo nabízel.

A když se tvůj projekt už hezky rozjel, nepostavíš se na druhou stranu, kdy pomůžeš někomu dalšímu začít dělat to, co ho baví?

Určitě. Samotné investování mě taky zajímá. Navíc je to fakt skvělá příležitost, kdy člověk může podpořit další nápad. A právě ta podpora je pro rozjezd hodně důležitá.

 

 

sdílet článek

Zpět na novinky

Sídlo

Air Bank a.s.
Evropská 2690/17
160 00 Praha 6 – Dejvice
IČO: 29045371

Korespondenční adresa

Air Bank a.s.
P. O. BOX 625
661 25 Brno 2
IČO: 29045371

Sledujte nás na sociálních sítích

Příklad půjčky

Když si na Zonky půjčíte 150 000 Kč s pevnou úrokovou sazbou 6,99 % ročně na 60 měsíců, budete mít pravidelné splátky 3 030 Kč a poslední splátku 2 968,38 Kč. Protože jednorázový poplatek jsou vždy 2 % z výše půjčky, zaplatíte v tomto případě 3 000 Kč. Ty se vám rozpočítají do prvních 3 splátek. Výsledná RPSN tak bude 8,11 % a celkem zaplatíte 181 738,38 Kč.
© 2024 Air Bank a.s., člen skupiny PPF, poskytovatel služby Zonky, je zapsaná u rejstříkového soudu v Praze — spisová značka B 16013