Čím se u výběru nového auta řídí muži a co je naopak důležité pro ženy? Výsledky průzkumu z loňského roku rozbořily…
Čím se u výběru nového auta řídí muži a co je naopak důležité pro ženy? Výsledky průzkumu z loňského roku rozbořily všechny stereotypy, které v této otázce dosud panovaly.
Americká společnost Carbuyer provedla v minulém roce výzkum, který se týkal rozdílů v preferencích mužů a žen při nakupování a výběru nového auta. Dle výsledků dané studie jsou to ve skutečnosti muži, kteří jsou při nákupu více ovlivněni barvou a celkovým vzhledem vozu. Oproti tomu ženy spíše razí pragmatický přístup a soustředí se na praktické aspekty, jakými jsou například odhadovaná spotřeba či náklady na servis.
Marketingové mýty
Daná studie tak zcela roztříštila dlouhodobý mýtus, že ženy chtějí hlavně „pěkné“ auto, zatímco muži se rozhodují dle konkrétních technických parametrů. Tento předsudek je ale uplatňován i marketéry, kteří speciálními edicemi vozů cílí převážně na ženský segment populace.
Oproti vzhledu jsou však pro ženy mnohem důležitější třeba kategorie prostornosti vozu nebo jeho celkové bezpečí.
Jedním z dalších zjištění bylo, že muži jsou o dvacet procent náchylnější než ženy k výběru auta dle jeho barvy. Muži jsou také více loajální ke konkrétní značce auta, kterou již v minulosti vlastnili, a velice důležitá je pro ně celková reputace značky jejich budoucího vozu. U mužů tedy ovlivňuje jejich volbu celkový vzhled vozu a pocit prestiže, který se k danému modelu váže.
Pragmatické ženy
Ženy naopak detailně studují spotřebu svého budoucího auta a často jdou ještě dále. Kromě nákladů na opravy berou totiž do úvahy také cenu pojištění nebo to, jak daleko musí cestovat, aby se dostaly k autorizovanému prodejci a servisu. Dle realizovaného výzkumu mají ženy také vetší vliv na samotný proces výběru rodinného vozu. 50 % mužů přiznalo, že jejich partner měl vliv na jejich finální rozhodnutí. Pro srovnání to u žen bylo jen 35 %.
Celkový závěr celého výzkumu je jasný – jsou to muži, kteří se při výběru auta nechávají více ovlivnit emocemi. Což dokládá i to, že když se autoři výzkumu ptali, které auto by si dotázaní nejvíce přáli, muži preferovali Porsche 911, zatímco u žen zvítězilo Volvo S40.
Pokud také uvažujete nad koupí nového vozu, ale zatím vám chybí potřebné finance, na Zonky vám výhodně půjčíme až 500 000 Kč. Žádost o půjčku je navíc snadná a zvládnete ji zadat během pár minut odkudkoli, kde je dostupné internetové připojení.