Brýle pro psy? To si musíte dělat legaci! Mnoho lidí si může myslet, že se jedná o jeden z bláznivých projektů,…
Brýle pro psy? To si musíte dělat legaci! Mnoho lidí si může myslet, že se jedná o jeden z bláznivých projektů, které nemají žádnou hodnotu. Nikoli však Roni Di Lullo, která se díky této myšlence stala dolarovou milionářkou.
Také jste někdy dostali nápad, u kterého jste si byli jistí, že na něm můžete vydělat miliony? Pravděpodobně ano, ale rychlé vyhledávání na internetu pak může často odhalit, že na vašem revolučním zlepšováku už roky vydělává peníze někdo jiný. Klíčem k úspěšnému produktu je tak často vytvoření něčeho, o čem dosud nikdo nevěděl, že by to mohl potřebovat – jako třeba sluneční brýle pro psy.
Podobně jako lidé i psi potřebují chránit svůj zrak. Podnikatelka Roni Di Lullo si to uvědomila již před dvaceti lety a zároveň s tím si řekla, že by na tom šlo možná něco vydělat.
Sama Di Lullo je zarytý milovník psů, a bylo jí tedy z první ruky jasné, že spousta lidí je schopná za potřeby pro své zvířecí miláčky utratit nemalé peníze.
Když ještě Di Lullo pracovala jako softwarová inženýrka pro gigant Hewlett-Packard, často chodila po práci do parku se svou border kolií. Jejich nejoblíbenější zábavou při takových procházkách bylo házení létajícího talíře. Aby ochránila svůj zrak před paprsky zapadajícího slunce, vždy vyrážela ven vybavená slunečními brýlemi. Jednoho dne, když její pes minul jeden jasný hod, si uvědomila, že to bude mít příčinu v silných slunečních paprscích a že i její čtyřnohý miláček by možná potřeboval chránit zrak. Dalších několik měsíců strávila tím, že se pokoušela propojit tradiční sluneční brýle s těmi plaveckými, nebo dokonce lyžařskými. Žádné však psům příliš dobře neseděly.
Design svých nových psích brýlí Doggles – tak se rozhodla svůj produkt pojmenovat – tak navrhla sama v programu AutoCAD a následně do přípravy jejich výroby investovala 25 000 dolarů (tedy zhruba půl milionu korun). Celý její projekt tedy začal spíše jako jedno velké hobby než jako nápad, jak se stát úspěšnou podnikatelkou. Di Lullo navíc s načasováním pomohl i fakt, že se právě stala matkou, a měla tak doma dostatek času na realizaci svého nápadu.
Nejprve si užívala prodej svého produktu psím majitelům z jejího sousedství, ale brzy si uvědomila, že zde existuje velký neobsazený prostor na trhu, který by mohla se svými psími brýlemi Doggles obsadit. Vše se ale razantně změnilo v roce 2002, když americká zpravodajská stanice CNN odvysílala reportáž o jejím revolučním nápadu. Nové objednávky se pak začaly jen hrnout.
Zatímco do té doby zvládala sestavovat všechny modely sama ve svém obýváku, najednou cítila potřebu najít spolehlivého výrobce, který by pokryl vysokou poptávku.
A potřebovala jej najít rychle. Začala obvolávat možné továrny v Asii a nakonec nalezla jednu vhodnou na Tchaj-wanu, která byl schopná dodávat potřebné množství brýlí v daném čase a v odpovídající kvalitě. A zbytek už je historie. Již během prvního roku vydělala Di Lullo přes 100 000 dolarů a během loňského roku si prodejem svých produktů přišla na celé 3 miliony dolarů, tedy více než šedesát milionů korun.
A co vy, také máte podnikatelský nápad, který čeká na realizaci? Zkušenost radí příliš nevyčkávat, neboť podobný nápad může mít spolu s vámi také někdo další. Pokud vám na rozjezd podnikání chybí vstupní kapitál, na Zonky vám půjčíme až půl milionu korun s úrokem od 3,99 %.