27. února 2019

Společně za lepší dětství s Patronem dětí

Michaela Brodecká

Patron dětí je charitativní projekt, jehož smyslem je pomáhat zdravotně a sociálně znevýhodněným dětem a jejich rodinám z celé České republiky. Dává prostor příběhům dětí, kterým v životě nepřálo štěstí. Spojuje lidi ochotné pomáhat s těmi, co pomoc potřebují. Prostřednictvím drobných peněžních darů naplňuje malá i velká přání a potřeby dětí. Vybírá peníze na zájmové kroužky, školní obědy, ale i nové kolo nebo speciální zdravotní rehabilitaci. Peníze se k dítěti vždy dostanou do poslední koruny. Projekt zastřešuje a jeho provoz financuje Nadace Sirius.

Co pro vás osobně znamenají technologie? 

Technologie jsou pro mě nastroj, jak udělal život lidem lehčí. Těmi lidmi mohou byt zákaznici, zaměstnanci apod. V podstatě kdokoliv, kdo přijde do kontaktu s produktem. Mely by setřit čas a zbavovat nás monotónních a rutinních aktivit.

Jak byste definoval slovo inovace?

Za mě je to jednoznačně cesta dopředu. Mělo by se jednat o dlouhodobou aktivitu. Ne vždy musí přinést okamžitý úspěch a většina inovací svoje uplatnění v reálném životě nenajde nikdy. Vždy by ale měla rozšířit vaše znalosti a zkušenosti. Připadné neúspěchy jsou tím nejlepším startem pro další inovace.

Jsou Češi technologicky napřed, nebo pozadu proti ostatním státům?

Jsme tam, kde si zasloužíme. Máme plno šikovných a technicky zdatných lidi, kteří jsou schopni kreativně přemýšlet, na druhou stranu se podceňujeme a žijeme ve své malosti. Jo, a taky se neumím vůbec prodat. Proto – v mnoha případech – ti kteří tohle umějí, žijí z našich nápadu a technologických dovedností.

Pavel Kuhn, externí odborník na inovace Patron dětí

Co byla nejdůležitější věc, kterou si firma pod vaším vedením prošla?

Patron dětí je pořád na začátku své cesty. Prokázal právo na existenci, pomohl téměř 7 stovkám dětí, mezi které rozdal přes 12 miliónů korun. Dnes před ním stojí další výzva v podobě budování škály. Tak aby se z těch stovek dětí staly desetitisíce. K tomu bude potřeba provést spoustu změn, automatizovat procesy, vybudovat značku atd. Věřím, že tým nadšenců, který se tomuto projektu věnuje, to dokáže. 

Jaké cíle a sny máte spojené s vaší firmou?

Cílem pro Patrona dětí je být první skutečně fully online platformou, která propojuje dárce a žadatele. Je to místo, kam se obě skupiny rády vrací a věří ve smysluplnost tohoto projektu.

Jaké slovo vystihuje vaši firmu?

Jedno bych hledal těžko, ale s „pomoc dětem díky technologii“ už dokážu žít ☺

Pavel Kuhn, externí odborník na inovace Patron dětí

Sdílet článek