Systém máme nastavený tak, aby nás upozornil okamžitě, když se někdo zpozdí se splácením i když jen o jediný den. Opozdilce automaticky kontaktujeme. Většinou za tím není nic vážného, jen děravá hlava. Pokud splátka nedorazí v dalších dnech, tak voláme, zjišťujeme, co se stalo. Z naší zkušenosti ale vyplývá, že čím dřív zjistíme, že má někdo se splácením problém, tím větší je šance, že se mu s trochou pomoci podaří půjčku splatit. Lidé neplatí ze dvou základních důvodů: Jeden měsíc jim výjimečně nevyšly peníze, protože se stala nějaká nenadálá situace (rozbila se pračka, zvíře muselo na veterinu nebo auto do opravny). Druhá možnost je to, že se jim stalo něco závažného, co jim splácení komplikuje (dlouhodobá nemoc, ztráta zaměstnání, úmrtí v rodině). Lidem se snažíme pomoci jejich situaci vyřešit a udržet je v tom, že každý měsíc na umoření svého dluhu pošlou alespoň část splátky.