Finanční poradce není jen pro bohaté klienty. Můžete díky němu ušetřit, ale klidně i prodělat. Měl by vám tedy pomoci s…
Finanční poradce není jen pro bohaté klienty. Můžete díky němu ušetřit, ale klidně i prodělat. Měl by vám tedy pomoci s vašimi penězi: jak s nimi hospodařit, co je výhodné, ale třeba také kam investovat.
Babo raď aneb s čím vším pomůže poradce
Každý řeší peníze, ať už je má, anebo nemá: jedni nevědí, kam je investovat, druzí zase, kde je ušetřit. V průběhu života přicházejí různé potřeby, jako třeba:
- zhodnocení volných finančních prostředků (spoření a investice),
- zajištění příjmu v nemoci nebo ve stáří (zdravotní, životní, penzijní či jiné pojištění),
- zabezpečení existujícího majetku, třeba bytu nebo auta (majetkové pojištění),
- zajištění vlastního bydlení (hypotéka),
- krátkodobě nutné finanční zdroje, když vám chybějí finance (úvěry).
Finanční trh je ale neprostupná džungle s množstvím produktů, ve kterých aby se čert vyznal. A teď babo raď. K tomu všemu právě slouží finanční poradce, pokud je skutečně dobrý. Jak ho ale poznat?
Přečtěte si více článků o tom, jak vyzrát nad financemi!
Kdo je pro vás ten pravý?
Úplně nejlepší ze všeho je dostat doporučení od nějaké věrohodné osoby, kterou znáte a která má s finančním poradcem dobrou zkušenost (až 56 % lidí vybírá podle osobních referencí). Znáte-li tedy někoho, kdo si nemusí hlídat obnovu pojistek, protože to za něj dělá poradce, nebo mluví o zařizování hypotéky jako o úplné pohodě, jste na správné stopě.
Pokud žádné reference neseženete, obraťte se spíš na někoho, kdo tuto činnost provozuje dlouhodobě a má také svou kancelář – tedy je dobře dohledatelný. Měl by mít výborný přehled o všech dostupných produktech, ať už hypotékách, pojištění, nebo investicích, a na základě vašich přání by měl vybrat nabídku šitou přímo vám na míru. Pak může pomoci ušetřit i vydělat. V neposlední řadě by měl neustále vše srozumitelně vysvětlovat.
- V oboru poradenství už nějaký ten pátek působí – už má nějaké získané zkušenosti, zná výhody a nevýhody jednotlivých produktů a má prokouknuté jednotlivé instituce.
- Praktikuje na vás pouze individuální přístup. A také vám poskytne na rozmyšlenou tolik času, kolik jen potřebujete, do ničeho vás netlačí, nevyužívá žádné kličky a „nachytávky“.
- Komunikuje i písemně, nejen po telefonu. Protože co je psáno, to je dáno. Nebude vám pak tvrdit, „že to přece říkal“.
- Umí poradit a pracovat s daty, která mu dáte.
- Nevnucuje vám své názory a neříká naučené fráze.
Bonusový bod – měl by být dochvilný a pečlivý.
Jaké máte zkušenosti – využíváte služby poradce, nebo se spoléháte raději sami na sebe?