Patron dětí je charitativní projekt, jehož smyslem je pomáhat zdravotně a sociálně znevýhodněným dětem a jejich rodinám…
Patron dětí je charitativní projekt, jehož smyslem je pomáhat zdravotně a sociálně znevýhodněným dětem a jejich rodinám z celé České republiky. Dává prostor příběhům dětí, kterým v životě nepřálo štěstí. Spojuje lidi ochotné pomáhat s těmi, co pomoc potřebují. Prostřednictvím drobných peněžních darů naplňuje malá i velká přání a potřeby dětí. Vybírá peníze na zájmové kroužky, školní obědy, ale i nové kolo nebo speciální zdravotní rehabilitaci. Peníze se k dítěti vždy dostanou do poslední koruny. Projekt zastřešuje a jeho provoz financuje Nadace Sirius.
Co pro vás osobně znamenají technologie?
Technologie jsou pro mě nastroj, jak udělal život lidem lehčí. Těmi lidmi mohou byt zákaznici, zaměstnanci apod. V podstatě kdokoliv, kdo přijde do kontaktu s produktem. Mely by setřit čas a zbavovat nás monotónních a rutinních aktivit.
Jak byste definoval slovo inovace?
Za mě je to jednoznačně cesta dopředu. Mělo by se jednat o dlouhodobou aktivitu. Ne vždy musí přinést okamžitý úspěch a většina inovací svoje uplatnění v reálném životě nenajde nikdy. Vždy by ale měla rozšířit vaše znalosti a zkušenosti. Připadné neúspěchy jsou tím nejlepším startem pro další inovace.
Jsou Češi technologicky napřed, nebo pozadu proti ostatním státům?
Jsme tam, kde si zasloužíme. Máme plno šikovných a technicky zdatných lidi, kteří jsou schopni kreativně přemýšlet, na druhou stranu se podceňujeme a žijeme ve své malosti. Jo, a taky se neumím vůbec prodat. Proto — v mnoha případech — ti kteří tohle umějí, žijí z našich nápadu a technologických dovedností.

Co byla nejdůležitější věc, kterou si firma pod vaším vedením prošla?
Patron dětí je pořád na začátku své cesty. Prokázal právo na existenci, pomohl téměř 7 stovkám dětí, mezi které rozdal přes 12 miliónů korun. Dnes před ním stojí další výzva v podobě budování škály. Tak aby se z těch stovek dětí staly desetitisíce. K tomu bude potřeba provést spoustu změn, automatizovat procesy, vybudovat značku atd. Věřím, že tým nadšenců, který se tomuto projektu věnuje, to dokáže.
Jaké cíle a sny máte spojené s vaší firmou?
Cílem pro Patrona dětí je být první skutečně fully online platformou, která propojuje dárce a žadatele. Je to místo, kam se obě skupiny rády vrací a věří ve smysluplnost tohoto projektu.
Jaké slovo vystihuje vaši firmu?
Jedno bych hledal těžko, ale s „pomoc dětem díky technologii“ už dokážu žít ☺
Pavel Kuhn, externí odborník na inovace Patron dětí