Pokud chcete rozjet svůj první vlastní start-up, záplava informací, která se na vás valí, může být zpočátku zahlcující…
Pokud chcete rozjet svůj první vlastní start-up, záplava informací, která se na vás valí, může být zpočátku zahlcující. Aby byl váš rozjezd vlastního podnikatelského nápadu snadnější, přinášíme vám několik tipů, jak vybudovat úspěšný podnik, který bude pomáhat určovat směr daného odvětví.
Revoluční produkt může být sice začátkem podnikatelského nápadu, ale sám o sobě ještě úspěšný start-up netvoří. Přemýšlejte o své firmě tak, aby byla do budoucna tím nejlepším místem pro práci na celém světě. Současně pracujte na tom, abyste byli vidět — jak online, tak i offline. Nezastavte se na místě a vymýšlejte nové věci, které vás posunou dopředu.
Spolu s tím myslete i na navyšování objemu prodejů, abyste měli z čeho financovat váš budoucí rozvoj.
Máme pro vás několik tipů, které vám pomohou nejen rozjet vlastní start-up, ale také jej udržet o krok napřed před konkurencí:
- Začněte s dobrým plánem
Každá úspěšná společnost začíná s dobrým počátečním plánem. Nestačí jej mít ale v hlavě — dejte vše na papír a sepište si své krátkodobé a dlouhodobé cíle. V krátkém horizontu se soustřeďte na to, co budete dělat a jak váš produkt dostanete mezi lidi. Napište si konkrétní seznam akcí, které chcete podniknout. Pro dlouhodobý výhled se zamyslete, kam se budete dále rozvíjet a z čeho budete tento vývoj financovat.
- Zveřejněte svoji misi a poslání
Zatímco obchodní plán je vaším interním dokumentem, váš podnikatelský záměr byste měli učinit dostupným veřejnosti. Sepište, v čem je váš nápad revoluční, jak změní svět, nebo konkrétní odvětví, ve kterém chcete působit. Vystavte daný text online ať již v podobě příspěvku na blogu, nebo na své webové stránce.
- Získávejte nové kontakty
Ve startupové komunitě je tento bod známý pod anglickým termínem networking.

Budujte si kontakty a buďte vidět!
Ten lze stručně popsat jako budování sítě kontaktů a propojování se s lidmi, kteří vám pomohou vaše nápady rozvinout nebo je finančně podpoří. Jak s propojováním začít? Vytvořte své společnosti profil na LinkedInu a připojte se k tematicky podobným skupinám. Osobně také navštěvujte srazy startupistů nebo svoji provizorní kancelář přesuňte z domova do tzv. coworkingového prostoru, kde se budete setkávat s podobně zaměřenými podnikateli.
- Obklopte se těmi nejlepšími
Networkingem vytvořené kontakty mohou být důležité ještě z jednoho důvodu — svá nová spojení můžete snadno využít při hledání nových zaměstnanců. Podstatné je mít také dobrého strategického poradce či mentora (nejčastěji jím bude někdo z investorů), který vidí za horizont současnosti a dokáže odhadnout, co budou lidé potřebovat v budoucnu, aniž by to dosud sami věděli.
- Buďte napřed před ostatními
Abyste byli skutečně úspěšní, musíte být schopni nejen držet krok s aktuálními trendy, ale v ideálním případě byste je měli pomáhat utvářet. Studujte svoji konkurenci, učte se od ní, ale zároveň si uchovávejte svoji individualitu. Nemusíte reagovat na každou změnu odvětví, ale měli byste o ní minimálně vědět a zamýšlet se, jak můžete vy sami posunout váš obor kupředu.
Pokud vám chybí počáteční kapitál na rozjezd vlastního podnikání, na Zonky si můžete půjčit až 500 000 Kč. Půjčíte si přímo od lidí, a peníze tak získáte nejen rychleji než v bance, ale také s nižším úrokem.