2. října 2017

Češi mají pivo, Dánové ekologii, říká propagátor přírodní kosmetiky

Gabriela Krčálová

Začínal jako kadeřník. Nelíbil se mu však obecný trend, a tak se vydal vlastní cestou. Začátky byly těžké, ale nyní už začíná sklízet úspěchy. Že si k tomu potřeboval půjčit, vidí jako něco běžného. Dnes sám financování vlastního projektu skrz Zonky doporučuje. „Hlavní je nebát se a jít do toho po hlavě,“ říká Filip Gregor.

Text: Lukáš Zelený

Filipe, čím dál více mužů se v dnešní době dává na dráhu kadeřníka. Jak začala vaše cesta?

Přivedla mě k tomu má kadeřnice. Studoval jsem nejprve podnikatelskou akademii, ale rád jsem si v té době barvil vlasy, a když jsem byl jednou u své kadeřnice, zazvonil jí telefon. Odběhla vyřídit hovor a já se mezitím chopil rozmíchání barvy. Když se vrátila, chválila mě, jak jsem to hezky našlehal, a se slovy „jdi dělat kadeřníka, chlapi jsou v tom super“ mi zasadila do hlavy první semínko. Potom jsem zjistil, že na ekonomické škole nebyla příležitost se kreativně uplatnit, a odešel jsem tedy na kadeřníka.

„Postupem času jsem se začal víc a víc sbližovat s přírodní kosmetikou. Definitní zlom ale nastal, až když jsem začal cvičit jógu.“

Ta mě ještě více přivedla ke zdravému životnímu stylu. Naučil jsem se být odpovědnější nejen vůči sobě, ale i k životnímu prostředí.

 

Filipa přivedla ke své práci vlastní kadeřnice.

Z toho důvodu jste se spojil s Natulique

Jedna z mých klientek četla výborné reference na Natulique na zahraničních webech a požádala mě, ať se podívám na složení a možnosti nákupu, že by se tím ráda nechala nabarvit. Zajímalo mě to, a tak jsem se na jejich výrobky podíval také. Objednal jsem si testovací balíček a z výsledků barev jsem byl naprosto nadšený, takže jsem se rozhodl stát se distributorem.

V Česku také existuje přírodní kosmetika, proč jste se rozhodl právě pro dánského výrobce?

Hlavní roli hrála kvalita produktů, která se drží už 20 let a prosazuje se po celém světě. Navíc to, že je Natulique dánská firma, ve mně vzbudilo ještě větší důvěru. Dánsko je první země v EU, která uzákonila zákon o ochraně životního prostředí. Značka tak vychází ze svých národních, kulturních tradic. Jako máme v České republice kulturu spjatou s pivem, v Dánsku je to právě ekologie a zdravý životní styl.

Jaký je v Česku zájem o přírodní kosmetiku?

Po České republice máme nyní cca 30 salonů. Největší zájem je na Moravě. Podle mého to je tím, že zde jsou lidé více spjati s přírodou.

„Navíc na základě našich produktů dokážou místní kadeřníci přitáhnout lidi z okolí.“

Dánskou kosmetiku zvolil předeším kvůli kvalitě.

Není tam taková nabídka jako třeba v Praze, kde je nabídka nejširší. Zároveň každému salonu neustále někdo něco nabízí, a tak už nezáleží jen na produktu, ale i na dalších věcech.

Důležitou roli hraje vždy i cena. Právě u přírodních výrobků je často několikanásobně vyšší.

Není to kosmetika z obchodních domů, takže určitě nejde koupit za pár desítek korun v běžně dostupných řetězcích. Jde o prémiovou kosmetiku, která garantuje vynikající kvalitu, a to se samozřejmě odráží na ceně. Pokud to ale vztáhneme k běžně používaným, komerčním značkám, které využívají chemii, tak jsou ceny srovnatelné.

Skočil jste do podnikání po hlavě. Mnoho podnikatelů však naráží na problém s financemi. Jak to bylo u vás na začátku?

Peníze na rozjezd podnikání jsem měl, v tom nebyl problém. První rok byl ale opravdu finančně těžký, bojoval jsem o přežití. Má to tak spoustu začínajících podnikatelů. Do toho přišel takový, dalo by se říct banální problém.

„K práci potřebuji i hodně jezdit a potřeboval jsem si půjčit na zimní gumy.“

Filip se nebojí jít do věcí po hlavě, jak sám říká.

V tu chvíli mi řekla kolegyně o Zonky, a tak jsem do toho šel. Navíc vím, že jako začínající podnikatel bych to měl v bance mnohem složitější. Celé vyřízení půjčky proběhlo strašně rychle a bylo velmi jednoduché. Vyplnil jsem pár údajů a bleskově jsem dostal zpátky nabídku, která byla výhodná. Vše navíc probíhalo bez jakéhokoliv papírování a nemusel jsem ani nikam chodit, což mi vyhovovalo, protože jsem měl čas věnovat se svému projektu.

A tak nezůstalo jen u půjčky.

Přesně tak. Přístup Zonky se mi líbí, a tak myšlenku půjčky od lidí podporuji dál. Kadeřníkům, kteří chtějí jít „přírodní“ cestou a nemají pro rozjezd dost peněz, doporučuji, ať to zkusí se Zonky. Koupit si celý sortiment Natulique může být pro někoho velká investice. Já vím, že na Zonky dokážou tuhle situaci bleskově vyřešit.

„Nejde o to se zadlužit, ale investovat do sebe – do projektu, kterému sami věříte.“ 

A ta vlastní cesta se může týkat čehokoliv – každý může své individuální dary a talenty využít svým jedinečným způsobem.

Sdílet článek