Je tu další hodně bizarní nápad, který ovšem vydělal miliony dolarů. Máte nápad i vy? Ať už je sebebláznivější, může…
Je tu další hodně bizarní nápad, který ovšem vydělal miliony dolarů. Máte nápad i vy? Ať už je sebebláznivější, může vám při vhodném načasování a chytrém zpracování vydělat pořádný balík peněz.
Text: Ondřej Bíba
Nejprve jsme zde měli Garyho Dahla s jeho neobvyklým domácím mazlíčkem, pak tu byl Alex Tew se svou nenápadnou webovou stránkou.
Šestapadesátiletý milionář Ken Ahroni zbohatl na výrobě plastových kostí přání. Název pochází z anglického slova wishbone a pravděpodobně jste se s ní setkali nevědomky už dříve – a to když jste sledovali nějaký americký film, který zobrazuje tradiční večeři s krocanem na Den díkůvzdání. Vybavujete si, jak dva členové rodiny drželi každý v jedné ruce polovinu podivné kosti ve tvaru obráceného ypsilon? Právě to je kost přání, o níž se traduje, že tomu, komu po jejím rozlomení zůstane v ruce její větší část, se splní jakékoli přání.
Možná si právě teď říkáte, že je to pěkně podivný zvyk, ale v Americe se jedná o podobnou klasiku, jako když si v České republice o Vánocích schováváme kapří šupiny pro štěstí a více peněz v dalších letech. Kost přání se ale oproti kapřím šupinám něčím zásadním liší. A to tím, že každý pták má v těle tuto speciální kost (odborně se jmenuje furcula neboli vidlicová kost) jen jednu. U slavnostní večeře na Den díkůvzdání pak nebývá výjimkou, když celá rodina o tuto jednu krocaní kost soupeří a všichni ji chtějí rozlomit.
U jedné takové večeře byl přítomen i Ken Ahroni a řekl si, že na kostech přání – přesněji na jejich masové výrobě – by šlo možná něco vydělat.
V roce 2005 si Ahroni založil firmu Lucky Break® Wishbones, která vyráběla jen jediný produkt – speciální plastové kosti, u kterých jste jako zákazníci dopředu nikdy nevěděli, která její polovina při vzájemném duelu nakonec praskne a komu se podle legendy splní jeho vytoužené přání. Kosti prodával po velkých baleních pěti až deseti kusů, aby si každý v rodině mohl zkusit jejich rozlomení.
O pět let později už Lucky Break® Wishbones vyráběla 30 000 kostí každý den a daný produkt se stal neodmyslitelnou součástí amerických svátečních večeří.
A z Ahroniho se stal dolarový milionář. Zajímavé je, že kromě dětí, které si lámání plastových kostí velice oblíbily, si Ahroniho produkty kupovali také vegetariáni – všichni ti, kteří daný zvyk znali z dětství, ale krocana by si kvůli tomu nikdy neupekli. Ahroni vydělal miliony proto, že objevil tzv. díru na trhu. Nevymyslel žádný revoluční výrobek, ale naopak začal vyrábět něco, co měli všichni před sebou. Jen dosud nikoho nenapadlo, že by o to lidé mohli mít takový zájem.
Také máte nějaký přelomový nápad, který už dlouho chcete realizovat? Důležité je nejen se nebát uskutečnit své plány, ale také neztrácet čas. Protože často to bývá tak, že jen ten, kdo přijde na trh s novým produktem jako první, na něm dokáže nejvíce vydělat. Pokud vám chybějí peníze na rozjezd podnikání, půjčte si výhodně na Zonky. Tak na co ještě čekáte? Tím dalším milionářem můžete být právě vy!