Bude tomu téměř rok, co platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech. Ideální doba k hodnocení, kdo se jím řídí správně,…
Bude tomu téměř rok, co platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech. Ideální doba k hodnocení, kdo se jím řídí správně, a kdo naopak stále pokulhává. Výsledkem je index odpovědného úvěrování, který vydala nezisková organizace Člověk v tísni. Zonky prošel na výbornou. Ze 42 hodnocených subjektů skončil na 2. místě.
„Dluhovou problematikou se v České republice zabývá naše organizace dlouhodobě. Kromě pomoci konkrétním lidem se snažíme analyzovat důvody extrémní zadluženosti naší společnosti a přispět k nápravě tohoto stavu. Právě proto jsme v roce 2009 začali mapovat trh poskytovatelů spotřebitelských úvěrů. Dnes zveřejněný Index odpovědného úvěrování je dalším z kroků, kterými chceme přispět ke kultivaci tohoto trhu,“ vysvětluje účel hodnocení Šimon Pánek, ředitel organizace Člověk v tísni.
Index odpovědného úvěrování porovnává 42 společností, které poskytují středně velké spotřebitelské úvěry a nevyžadují přitom zajištění. Hodnoceny byly subjekty, které zažádaly u České národní banky o licenci ke zprostředkování spotřebitelských úvěrů.
Co bylo hodnoceno?
– Cena úvěru
– Transparentnost
– Vstřícnost vůči zákazníkovi
… a výsledek?
Služba Zonky skončila na úžasném 2. místě. „Výsledek nezávislého hodnocení nás samozřejmě velmi potěšil. Snažíme se jít cestou, kdy ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně a jsme naprosto otevření. Je to důkaz, že jdeme správným směrem,“ říká Pavel Novák, ředitel služby Zonky a dodává: „Výsledek je i zavazující do příštího roku. Nesmíme slevit z naší vize a pokusit se dostat na první místo.“
Na kompletní výsledky se můžete podívat zde.