Samozřejmě, jinak bychom to nedělali. Pro nás v Zonky je bezpečnost klientských údajů a transakcí na prvním místě. V rámci jednání s každou třetí stranou ověřujeme, jestli má požadované povolení České národní banky, aby následná spolupráce a komunikace byla maximálně bezpečná.
K používání aplikace třetí strany vás nijak nenutíme. Jestli aplikaci třetí strany budete používat a jestli jí dovolíte přístup ke svým účtům, je jen a jen na vás. Je to pro vás pouze možnost, nikoli nutnost.
Každý vývojář, který bude chtít nabídnout aplikaci přistupující k datům našich klientů, navíc bude potřebovat povolení od České národní banky. Než s jakýmkoliv vývojářem začneme spolupracovat, velmi důkladně si jej prověříme, abychom si byli jisti, s kým máme tu čest.
Jak jsme už psali, bez vašeho souhlasu žádná aplikace přístup k vašim údajům nezíská. A i když jí to povolíte, můžete tento souhlas kdykoliv později zase zrušit.
Pokud se aplikaci třetí strany rozhodnete používat, je důležité, aby šlo o aplikaci od prověřených vývojářů staženou z důvěryhodného zdroje. Odpovědnost za důsledky využívání aplikace třetí strany bude totiž vždycky nakonec na tom, kdo se aplikaci rozhodne použít — tedy na vás.
Při volbě aplikace třetí strany buďte proto pozorní a opatrní. Pro někoho by možnost existence takovýchto aplikací mohla představovat cestu, jak z vás zkusit vylákat třeba přihlašovací údaje.